Mérieux NutriSciences: Een nieuw logo en nieuwe merkidentiteit voor een nieuwe strategie

Chicago, IL, 18 oktober 2021 – Mérieux NutriSciences, een prominente dienstverlener aan de voedingsmiddelensector over de hele wereld, heeft een nieuw logo en een nieuwe merkidentiteit aangenomen die de volgende missie benadrukken:

 

Better Food. Better Health. Better World

 

Mérieux NutriSciences onderneemt actie. Met het oog op de grote veranderingen waar onze wereld vandaag de dag mee te maken heeft, werkt de groep verder aan de ontwikkeling van praktische en innovatieve oplossingen die bijdragen aan het veiliger, gezonder en duurzamer maken van voedselsystemen.

 

Het doel van het bedrijf is gericht op het verbeteren van voedingsproducten en het zoeken naar efficiënte oplossingen voor huidige en toekomstige problemen in de gehele supply chain: van analytische microbiologie en chemie diensten, tot consulting, audits, training, etikettering en ondersteuning bij regelgeving, sensorische studies, en nog veel meer. Mérieux NutriSciences zet haar onderzoek verder en streeft er niet alleen naar om analytische resultaten te bieden, maar ook om op maat gemaakte oplossingen en een naadloze ervaring te ontwikkelen voor haar klanten, zodat zij hun meest uitdagende behoeften in de gehele voedsel waardeketen kunnen aanpakken.

 

Ter ondersteuning van deze evolutie heeft het bedrijf besloten zijn merk te herdefiniëren om het af te stemmen op zijn innovatieve en ambitieuze strategie, die gericht is op samenwerking om een betere toekomst op te bouwen, door middel van voedselveiligheid, kwaliteit en duurzaamheid. Dit komt tot uiting in het nieuwe logo van het bedrijf, dat de kleur groen introduceert, in de vorm van een blad, waarmee hun inzet voor duurzaamheid van voedsel wordt benadrukt. De lichtblauwe cirkel symboliseert de Planeet, dus onze toekomst.

 

Mérieux NutriSciences heeft mensen altijd op de eerste plaats gezet. Daarom blijft een menselijk element een belangrijk aspect van hun logo. Door de combinatie van het groene blad en de blauwe cirkel, stelt het logo een vereenvoudigde menselijke vorm voor met een uitgestrekte arm, waardoor hun belangrijkste aandachtsgebieden in één beeld samenkomen: Mensen; Wetenschap; Innovatie; Voedsel; Duurzaamheid; en onze Planeet.

 

De kern van het doel en de missie van Mérieux NutriSciences komt tot uiting in hun nieuwe tagline:

 

Better Food – Food is hun DNA, gezien hun sterke en erkende expertise in voedselveiligheid en kwaliteit sinds de oprichting van het bedrijf in 1967 door Dr. John H. Silliker. Zijn nieuwsgierigheid en pioniersgeest zijn tot op de dag van vandaag de leidraad voor de innovatiegerichte aanpak van het bedrijf.

 

Better Health- Een volledige toewijding aan de gezondheid van de consument, geïnspireerd door de samensmelting van de visie van Dr. Silliker en de toewijding van de familie Mérieux om de volksgezondheid te verbeteren door middel van een wereldwijde en multidisciplinaire aanpak.

 

Better world – Het bedrijf gaat verder met haar missie en expertise om duurzaamheidsoplossingen te ontwikkelen ter ondersteuning van de transformatie van de voedingsindustrie en de veranderende uitdagingen waar deze voor staat.

 

Om deze strategie mogelijk te maken, zal Mérieux NutriSciences gebruik maken van haar bestaande expertise en een mix van autonome investeringen en fusies en overnames om de dekking van belangrijke markten uit te breiden en strategische capaciteiten te versterken. Het bedrijf zal haar go-to-market (aanbod, diensten, commerciële en customer excellence) en haar operations excellence verbeteren om haar klanten beter van dienst te kunnen zijn.

 

Nicolas Cartier, CEO van Mérieux Nutri-Sciences, verklaart: “Bij Mérieux NutriSciences streven wij als dienstverlenend bedrijf naar een betrouwbare relatie met onze klanten. Wij dragen bij aan het succesvol aanpakken van hun prioriteiten en processen op dit zeer strategische gebied voor de planeet, namelijk voeding. Deze rebranding laat zien dat wij ons inzetten voor technische vooruitgang in voedingswetenschap en voedingsinnovatie, terwijl wij nooit concessies doen aan kwaliteit, ethiek en mensgerichtheid, waarden die de kern vormen van onze manier van zakendoen.”

 

Over Mérieux NutriSciences:

 

Bij Mérieux NutriSciences maken we gebruik van meer dan 50 jaar wetenschappelijke en ondernemende expertise om aan de behoeften van de voedingsindustrie te voldoen. De huidige wereldwijde uitdagingen veranderen de manier waarop voedsel wordt geproduceerd, op de markt gebracht en geconsumeerd. Daarom weten wij dat onze klanten meer nodig hebben dan betrouwbare analytische resultaten; zij hebben praktische en innovatieve oplossingen nodig die bijdragen aan een veiliger, gezonder en duurzamer voedselsysteem.

 

Vanuit onze aanvankelijke expertise in microbiologie en advies hebben we onze wetenschappelijke specialismen uitgebreid naar chemie, onderwijs, certificering, onderzoek, etikettering en sensoriek om een compleet pakket aan diensten te kunnen bieden om aan de behoeften van onze klanten te voldoen.

 

Vandaag de dag bieden wij uitgebreide oplossingen om onze klanten te ondersteunen, van productontwikkeling tot marktgeschiktheid, terwijl wij bijdragen aan de gezondheid van consumenten wereldwijd.

 

Wereldwijd zijn wij aanwezig met meer dan 100 geaccrediteerde laboratoria en een team van meer dan 8.000 toegewijde medewerkers.

 

Wij geloven sterk dat we samen oplossingen kunnen creëren om onze planeet.
BETTER FOOD. BETTER HEALTH. BETTER WORLD