[Parent_link]< Terug naar[/Parent_link]
Expertpanels sensorisch onderzoek
Biofortis ontwerpt, werft, traint en managet al meer dan 30 jaar expertpanels voor sensorisch onderzoek.
Innovatiegericht onderzoek
In diverse productcategorieën (voedingsmiddelen, dranken, persoonlijke verzorging, parfums, materialen, automotive, etc.) helpen de expertpanels van Biofortis om:
- de sensorische positionering van producten in relatie tot de concurrentie te bepalen,
- consumentenvoorkeuren te verklaren (Preference Mapping),
- optimalisatiemogelijkheden en nieuwe sensorische niches in kaart te brengen om geslaagde producten te ontwikkelen,
- de sensorische handtekening van een product te creëren in lijn met de unieke identiteit van een merk.
Maatwerkoplossingen
Biofortis zet in en buiten Frankrijk expertpanels op:
- panels gespecialiseerd in een bepaalde productcategorie, bij Biofortis, of op locatie bij de klant
- multiproduct-panels met 15 jaar ervaring in diverse productcategorieën voor eenmalig sensorisch onderzoek
- expertpanels die vanuit huis werken om gebruikservaringen onder echte omstandigheden vast te leggen (mobiele dataverzameling)
- teams met sensorisch specialisten om het eigen expertpanel van de klant aan te sturen
Een breed scala aan methodes
- Sensorische profielen (QDA, SPECTRUM) voor een nauwkeurige en complete karakterisering van het product
- Flexibele methodes die eenvoudig aan te passen zijn voor eenmalige projecten of aan de specifieke beperkingen van de productsoort